https://ez.plumbing/ matcha green tea powder amazon

Waarom gaat de Guardian ‘digital-first?’

Misschien wel typisch: Alan Rusbridger, de hoofdredacteur van de Guardian, gebruikte Twitter om aan te kondigen dat de Guardian voortaan digital-first gaat. Dat betekent dat de papieren krant niet meer de prioriteit boven alles krijgt. Het past in het jaar dat de New York Times aankondigde ooit helemaal niet meer op papier te bestaan.

Wat zullen ze nu gaan doen? Alle pijlen op de tablet? Op de website? Op de concerndag van de provincie Noord-Holland, in het lommerrijke Zaandam, besprak ik de trends die tot de beslissing van de Guardian Media Group hebben geleid. En ik gaf advies. Natuurlijk totaal ongevraagd.

Gebruik de Observer, nu de zondagkrant van de Guardian, als wekelijkse krant: grote katerns, lange verhalen, essays en achtergronden, veel aandacht voor de layout en mooi gedrukt. Een beetje zoals de San Francisco Panaroma van McSweeneys. (zie hier hoe enthousiast Wim de Bie daar over is) Gebruik de Guardian dan om een modern digitaal medium van te maken. Selecteer voor je bezoekers welke bronnen goed zijn en welke niet. Wees een poortwachter: ga niet meer de reporter uithangen, dat win je toch niet van de burgerjournalisten. (zie hier Jeff Jarvis over hoe The Guardian dat zou moeten aanpakken) Een mooie wekelijkse krant en een digitaal medium voor de actualiteiten. Zo ben je ook eindelijk eens af van dat onderscheid tussen oude en nieuwe media.

Hier ook de slides van de presentatie. Daar is niet veel aan te zien omdat het vooral plaatjes zijn, maar misschien heeft u nog wat aan de voorbeelden:



---

Tags:
, , ,

Gepubliceerd op: 25 juni 2011


© 2012 Tim de Gier • Gedreven door WordPressContact • Hosting door OxilionTypekit colofon • Etc
https://ez.plumbing/